Sunday 7 July 2019

Περιγραφή έργου / Project Description





Περιγραφή έργου:
 Μπορούμε να φανταστούμε και να σχεδιάσουμε το ιδανικό σχολείο; Να παρέμβουμε στο δικό μας για να γίνει πιο συναρπαστικό, πιο ενδιαφέρον; Να κάνουμε όνειρα, να βάλουμε στόχους μικρούς και μεγάλους,  να καταστρώσουμε σχέδια  και να διαγράψουμε το δρόμο προς την πραγματοποίησή τους.; 
Μέσω του eTwinning παιδιά νηπιαγωγείων ονειρεύονται το σχολείο που επιθυμούν, οργανώνουν δραστηριότητες και συνεργάζονται για να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους !

Στόχοι :
• Καλλιέργεια  αυτοεκτίμησης και αυτοαποτελεσματικότητας 
• Ανάπτυξη ικανότητας θέσπισης εφικτών και πραγματοποιήσιμων στόχων
• Σύνδεση προσωπικών επιλογών και τελικών αποτελεσμάτων
• Ανάπτυξη τεχνικών για να ξεπεραστεί  ο φόβος της αποτυχίας
• Καλλιέργεια ικανότητας εξερεύνησης δημιουργικών τρόπων για την επίλυση προβλημάτων
• Ανάπτυξη πρωτοβουλίας και ανάληψη ενεργητικών ρόλων
• Ικανότητα διαμόρφωσης υποθέσεων, συγκέντρωσης πληροφοριών και ανταλλαγή απόψεων
• Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω ομαδικών εργασιών
• Δημιουργία ευκαιριών για επικοινωνία και εμπλουτισμό λεξιλογίου
• Συνεργασία και συμμετοχή οικογένειας στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί από την ομάδα
• Ενθάρρυνση δημιουργικότητας μέσω της τέχνης
• Επικοινωνία και συνεργασία μέσω νέων τεχνολογιών
• Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία

Πορεία έργου – δράσεις
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
• Παρουσίαση μασκότ – Τραγούδι
• Διαχωρισμός νυχτερινών ονείρων και  ονείρων – στόχων
• Γνωριμία:  παρουσίαση παιδιών (βίντεο με ζωγραφισμένο  το όνειρο του παιδιού που το περιγράφει. Παρουσίαση Σχολείου με φωτογραφίες
• Θέτουμε τον 1ο στόχο : Χαρούμενη  τάξη – κανόνες  (Εφαρμόζουμε την ανατομία του ονείρου)
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
• Εγώ μπορώ εσύ;  ( τι μπορώ να κάνω με τα χέρια μου, τα πόδια μου, το κεφάλι μου, το σώμα μου;) Χωρισμός ομάδων - παρουσίαση εργασιών (Βίντεο- padlet wall κλπ)
• Το βάζο της αυτοεκτίμησης: «Το βάζο του Είμαι» Συνεργατική δράση : Σε stic wall αναρτούμε λόγια για τόνωση της αυτοπεποίθησης. Η κάθε τάξη δημιουργεί με τις προτάσεις το βάζο. 
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
• Χριστουγεννάτικες  ευχές 
• Το ονειρεμένο Χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας : Τα παιδιά στήνουν το Χριστ. Δέντρο που έχουν ονειρευτεί
• Θέτουμε ένα στόχο για τις Χριστουγεννιάτικες οικογενειακές διακοπές.
• Συμμετοχή σε μια Δράση (πραγματοποίησης ενός  ονείρου κάποιου παιδιού  π.χ χαμόγελο του
παιδιού, make a wish κλπ)
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
• Ευχές νέου  έτους : Ο διάδρομος των ονείρων μας
• Δημιουργούμε την γωνιά του Ονείρου στην τάξη μας
• ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΨΟΥΛΑ ΟΝΕΙΡΩΝ :Δράση με την οικογένεια στο σχολείο : Ποια  ειναι τα όνειρα των παιδιών ; Ποια της οικογένειας για τα παιδιά; Είναι τα ίδια;
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
• Feed back : Ονειροπαγίδα (καταγράφουμε  τις δυσκολίες και όσα μας ώθησαν για την πραγματοποίηση των μέχρι τώρα στόχων μας)
• On line Έρευνα : Μου αρέσει το σχολείο μου , η τάξη μου;
• Επιλέγουμε με τα παιδιά να βελτιώσουμε κάτι στο νηπιαγωγείο μας (αυλή, βιβλιοθήκη, γωνιά κλπ) . Όλα τα νηπιαγωγεία προτείνουν ιδέες στα άλλα νηπ. και βοηθούν.
ΜΑΡΤΙΟΣ
• Το σχολείο που ονειρεύομαι. Το κάθε σχολείο ετοιμάζει μία παρουσίαση. 
• Σε ομάδες σχεδιάζουμε το σχολείο που ονειρευόμαστε: Κτίριο (τάξη, αίθουσες, αυλή, φιλικο στο περιβάλλον κλπ). Προσωπικό : (Εκπαιδευτικοί, μάγειρες, καθαρίστριες κλπ ) Δράσεις : (μέσα και έξω  από το σχολείο, επισκέψεις κλπ)
• Ξεκινάει να ταξιδεύει το λεύκωμα που θα αποτυπώσει  τις  απόψεις των παιδιών .
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
• Σχεδιάζουμε μία ονειρική μέρα   στο σχολείο μας
• Γράμμα στον μελλοντικό μου εαυτό 
• Το ταξίδι του Λευκώματος  συνεχίζεται...
ΜΑΙΟΣ
• Δημιουργούμε την  συνταγή για  επιτυχημένα όνειρα
• Έκδοση e-εφημερίδας με τα όνειρα που πραγματοποιήσαμε όλη τη χρονιά
• Το λεύκωμα με το σχολείο των ονείρων μας παίρνει και  ψηφιακή μορφή
• Διάχυση αποτελεσμάτων : Αποστολή  λευκώματος στο υπουργείο Παιδείας   και  στα τοπικά ΜΜΕ
 ΙΟΥΝΙΟΣ
• Αξιολόγηση  έργου
• Παρουσίαση σε γονείς , ημερίδες κλπ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
Μετά την ολοκλήρωση κάποιου στόχου θα εκδίδεται ένα news letter (σαν εφημερίδα για ενημέρωση και γονέων)
Το πρόγραμμα θα είναι ευέλικτο (μπορεί να αλλάξουν ή και να προστεθούν δραστηριότητες)
Μέχρι και τον Φλεβάρη δουλεύουμε με μικρούς στόχους και την ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης.
Η γνωριμία των σχολείων θα γίνεται σταδιακά μέσα από την εργασία διασχολικών ομάδων
Θα δίνονται λεπτομερείς οδηγίες για τις δράσεις  ανά μήνα

Αποτελέσματα :
• Πρόταση – σχέδιο για το σχολείο των ονείρων μας σε λεύκωμα και σε ψηφιακή μορφή
• Δημοσιοποίηση της πρότασης στο υπουργείο και σε αντίστοιχους Εκπαιδευτικούς φορείς
• Έκδοση e-εφημερίδας με τους στόχους που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
• Έκδοση «συνταγής» για επιτυχημένα όνειρα
• Ατομική και οικογενειακή χρονοκάψουλα με τα όνειρά μας

0 comments:

Post a Comment