Περιγραφή έργου:
Μπορούμε να
φανταστούμε και να σχεδιάσουμε το ιδανικό σχολείο; Να παρέμβουμε στο δικό μας
για να γίνει πιο συναρπαστικό, πιο ενδιαφέρον; Να κάνουμε όνειρα, να βάλουμε
στόχους μικρούς και μεγάλους, να
καταστρώσουμε σχέδια και να διαγράψουμε
το δρόμο προς την πραγματοποίησή τους.;
Μέσω του eTwinning παιδιά νηπιαγωγείων ονειρεύονται το
σχολείο που επιθυμούν, οργανώνουν δραστηριότητες και συνεργάζονται για να
πραγματοποιήσουν το όνειρό τους !
Στόχοι :
• Καλλιέργεια
αυτοεκτίμησης και αυτοαποτελεσματικότητας
• Ανάπτυξη ικανότητας θέσπισης εφικτών και πραγματοποιήσιμων
στόχων
• Σύνδεση προσωπικών επιλογών και τελικών αποτελεσμάτων
• Ανάπτυξη τεχνικών για να ξεπεραστεί ο φόβος της αποτυχίας
• Καλλιέργεια ικανότητας εξερεύνησης δημιουργικών τρόπων για
την επίλυση προβλημάτων
• Ανάπτυξη πρωτοβουλίας και ανάληψη ενεργητικών ρόλων
• Ικανότητα διαμόρφωσης υποθέσεων, συγκέντρωσης πληροφοριών
και ανταλλαγή απόψεων
• Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω ομαδικών εργασιών
• Δημιουργία ευκαιριών για επικοινωνία και εμπλουτισμό
λεξιλογίου
• Συνεργασία και συμμετοχή οικογένειας στην επίτευξη των
στόχων που έχουν τεθεί από την ομάδα
• Ενθάρρυνση δημιουργικότητας μέσω της τέχνης
• Επικοινωνία και συνεργασία μέσω νέων τεχνολογιών
• Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία
Πορεία έργου – δράσεις
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
• Παρουσίαση μασκότ – Τραγούδι
• Διαχωρισμός νυχτερινών ονείρων και ονείρων – στόχων
• Γνωριμία:
παρουσίαση παιδιών (βίντεο με ζωγραφισμένο το όνειρο του παιδιού που το περιγράφει.
Παρουσίαση Σχολείου με φωτογραφίες
• Θέτουμε τον 1ο στόχο : Χαρούμενη τάξη – κανόνες (Εφαρμόζουμε την ανατομία του ονείρου)
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
• Εγώ μπορώ εσύ; ( τι
μπορώ να κάνω με τα χέρια μου, τα πόδια μου, το κεφάλι μου, το σώμα μου;)
Χωρισμός ομάδων - παρουσίαση εργασιών (Βίντεο- padlet wall κλπ)
• Το βάζο της αυτοεκτίμησης: «Το βάζο του Είμαι» Συνεργατική
δράση : Σε stic wall αναρτούμε λόγια για τόνωση της αυτοπεποίθησης. Η κάθε τάξη
δημιουργεί με τις προτάσεις το βάζο.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
• Χριστουγεννάτικες
ευχές
• Το ονειρεμένο Χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας : Τα
παιδιά στήνουν το Χριστ. Δέντρο που έχουν ονειρευτεί
• Θέτουμε ένα στόχο για τις Χριστουγεννιάτικες οικογενειακές
διακοπές.
• Συμμετοχή σε μια Δράση (πραγματοποίησης ενός ονείρου κάποιου παιδιού π.χ χαμόγελο του
παιδιού,
make a wish κλπ)
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
• Ευχές νέου έτους :
Ο διάδρομος των ονείρων μας
• Δημιουργούμε την γωνιά του Ονείρου στην τάξη μας
• ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΨΟΥΛΑ ΟΝΕΙΡΩΝ :Δράση με την οικογένεια στο
σχολείο : Ποια ειναι τα όνειρα των παιδιών
; Ποια της οικογένειας για τα παιδιά; Είναι τα ίδια;
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
• Feed back : Ονειροπαγίδα (καταγράφουμε τις δυσκολίες και όσα μας ώθησαν για την
πραγματοποίηση των μέχρι τώρα στόχων μας)
• On line Έρευνα : Μου αρέσει το σχολείο μου , η τάξη μου;
• Επιλέγουμε με τα παιδιά να βελτιώσουμε κάτι στο
νηπιαγωγείο μας (αυλή, βιβλιοθήκη, γωνιά κλπ) . Όλα τα νηπιαγωγεία προτείνουν
ιδέες στα άλλα νηπ. και βοηθούν.
ΜΑΡΤΙΟΣ
• Το σχολείο που ονειρεύομαι. Το κάθε σχολείο ετοιμάζει μία
παρουσίαση.
• Σε ομάδες σχεδιάζουμε το σχολείο που ονειρευόμαστε: Κτίριο
(τάξη, αίθουσες, αυλή, φιλικο στο περιβάλλον κλπ). Προσωπικό : (Εκπαιδευτικοί,
μάγειρες, καθαρίστριες κλπ ) Δράσεις : (μέσα και έξω από το σχολείο, επισκέψεις κλπ)
• Ξεκινάει να ταξιδεύει το λεύκωμα που θα αποτυπώσει τις
απόψεις των παιδιών .
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
• Σχεδιάζουμε μία ονειρική μέρα στο σχολείο μας
• Γράμμα στον μελλοντικό μου εαυτό
• Το ταξίδι του Λευκώματος
συνεχίζεται...
ΜΑΙΟΣ
• Δημιουργούμε την
συνταγή για επιτυχημένα όνειρα
• Έκδοση e-εφημερίδας με τα όνειρα που πραγματοποιήσαμε όλη
τη χρονιά
• Το λεύκωμα με το σχολείο των ονείρων μας παίρνει και ψηφιακή μορφή
• Διάχυση αποτελεσμάτων : Αποστολή λευκώματος στο υπουργείο Παιδείας και
στα τοπικά ΜΜΕ
ΙΟΥΝΙΟΣ
• Αξιολόγηση έργου
• Παρουσίαση σε γονείς , ημερίδες κλπ
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
Μετά την ολοκλήρωση κάποιου στόχου θα εκδίδεται ένα news
letter (σαν εφημερίδα για ενημέρωση και γονέων)
Το πρόγραμμα θα είναι ευέλικτο (μπορεί να αλλάξουν ή και να
προστεθούν δραστηριότητες)
Μέχρι και τον Φλεβάρη δουλεύουμε με μικρούς στόχους και την
ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης.
Η γνωριμία των σχολείων θα γίνεται σταδιακά μέσα από την
εργασία διασχολικών ομάδων
Θα δίνονται λεπτομερείς οδηγίες για τις δράσεις ανά μήνα
Αποτελέσματα :
• Πρόταση – σχέδιο για το σχολείο των ονείρων μας σε λεύκωμα
και σε ψηφιακή μορφή
• Δημοσιοποίηση της πρότασης στο υπουργείο και σε
αντίστοιχους Εκπαιδευτικούς φορείς
• Έκδοση e-εφημερίδας με τους στόχους που υλοποιήθηκαν κατά
τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
• Έκδοση «συνταγής» για επιτυχημένα όνειρα
• Ατομική και οικογενειακή χρονοκάψουλα με τα όνειρά μας
0 comments:
Post a Comment